Velkommen til Sigtbakkens nye lekegrind.

Postet av Ringsaker IF den 12. Mai 2018

Eirik Sigtbakken som gikk til RIF fra Dala holdt lekestue med gjestenes back i hjemmedebuten i Gaupen.

Ringsaker viste på banen at uttalelsene om at de går for opprykk ikke er grunnløse.

Høydepunktet i overkjøringen var utvilsom da Knut Einar Helland sendte i veg et skudd som satte nettet på Gaupen Bernabeu på en skikkelig prøve.

– Det er svært lenge siden jeg har fått et lignende treff, sier en smilende Helland etter triumfen i Gaupen.

Kampens store beholdning var uten tvil Erik Sigtbakken som imponerte stort i sin høyre kantrolle.

Med en nettkjenning og to assist, er det ikke å overdrive at hans oppasser slapp heldig fra det etter 90 minutter.

– Det er mye bra, men jeg kan bli enda mer involvert. Selv om jeg føler jeg kunne putta fire i dag, uten at det hadde vært noe å si på. Her er det en fin gruppe i en klubb med ambisjoner. Ikke minst er dert gøy å være i en klubb med ambisjoner om opprykk igjen, sier kampens store spiller med et smil.

Også Anders Hansen som er trener for opprykksjagende RIF er svært fornøyd med eleven.

– Sigtbakken viser i dag hvilken kvalitetsspiller han er, så vi er svært fornøyd med å ha fått han i klubben. Han går foran som et forbilde på treningene, og er den rollemodellen vi drømte om at han var. Når han er til stede så er han med og hever treningene, avslutter RIF-treneren.

Kamprapport

Ringsaker – Jømna Heradsbygd 5–0 (2–0)

Gaupen Bernabeu

Mål: 1-o Tor A. Krogsrud (24 min) 2–0 Amund S. Grasbakken (36 min) 3–0 Andreas Os (52 min) 4–0 Knut E. Helland (70. min) 5–0 Erik Sigtbakken (82 min)

Seriekamp 5. divisjon

Ringsaker: Ken R. Olsen–Knut E. Helland, Stian Larsen, Piotr Kobierski, Espen Haakensveen, Amund S. Grasbakken (K), Sondre Bjørke, Erik Grønvold, Tor A. Krogsrud, Andreas Os, Erik Sigtbakken.

Dommer: Rino Lund–Dal

Tekst og bilder av Petter Sand, Ringsaker Blad