Eat Move Sleep i NFF Indre Østland høsten 2019

Postet av Ringsaker IF den 29. Jul 2019

Som i alle de andre 18 fotballkretsene i Norge, er også vi her i NFF Indre Østland med på dugnaden for å spre det viktige Eat Move Sleep-budskapet i fotball-Norge. I 2019 har vi to Eat Move Sleep ambassadørklubber i Storhamar og Vind, samt en ny og ambisiøs Eat Move Sleep cup arrangør, Gran, her i kretsen.

Storhamar og Vind har vært Eat Move Sleep ambassadørklubber i henholdsvis 4 og 2 år. En Eat Move Sleep ambassadørklubb skal spre Eat Move Sleep kunnskap og inspirasjon gjennom hele året - til klubben, trenere, spillere, foreldre og nærmiljøet.  Dette gjøres gjennom møter, og ved aktiv bruk av hjemmesider, sosiale medier og – ikke minst – ved at trenerne har fokus på og kommuniserer dette gjennom hele sesongen ved å minne om bla viktigheten av å spise og drikke sunt før og etter kamp og trening, at de i så stor utstrekning som mulig kommer seg til og fra trening, kamp, skole, venner osv ved hjelp av sykkel eller til fots, og at de ikke benytte seg av mobiler eller nettbrett etter leggetid slik at de øker sjansene for en god natt søvn.

Ambassadørklubbene har også forpliktet seg til hovedsakelig å ha sunne spise- og drikkealternativer i kiosker og andre utsalgssteder gjennom hele året.

I tillegg skal både Vind og Gran arrangere hver sin Eat Move Sleep-cup i høst, og Storhamar arrangerte i vår. Og en Eat Move Sleep-cup er ikke helt som andre cuper. Eat Move Sleep-cup er utvilsomt cupen som ligger nærmest landslagets hverdag. Rammen rundt cupen er helstøpt, holdningene og tilgjengeligheten til sunn mat og drikke er akkurat det de på landslaget har for å kunne prestere. Og som ikke det var nok, finner man også en morsom Eat Move Sleep-aktivitetscamp med flotte premier. Kort sagt – både spillerne, trenere og publikum får virkelig følelsen av at de er med på noe helt spesielt.

Vind og Gran har sine Eat Move Sleep-cuper i august 2019.

Så det er bare å glede seg til å bli bedre kjent med Eat Move Sleep. Du kan lese mer om Eat Move Sleep her: https://www.fotball.no/barn-og-ungdom/eatmovesleep/