Viser klasse før Norway Cup

Postet av Ringsaker J2004 den 22. Jun 2017

Tekst fra Ringsaker Blad.

Vårens siste seriekamp spilles torsdag kveld mot Elverum.

– Om jentene er i rute til spill i verdens største fotballturnering, vil ikke trener Kai Smeby felle en dom over før oppgjøret mot Elverum er spilt.

– Med seier mot Elverum vil jentene komme på 2. plass, mens vi med tap ender nest sist på tabellen. Målet i Norway Cup er først og fremst å komme til A-sluttspillet. Turneringen vil også være en herlig muligheten til lagbygging for jentene.

Rebecca Stokstad og Jenny Smeby er klare på hva som er intensjonen med å reise til Oslo og Ekebergsletta.

– Vi reiser ikke dit for å se på gutta. Dit reiser vi for å vinne flest mulig kamper, sier jentene samstemt etter å ha overkjørt Dala på Sveum.

Ringsaker/Nes endte som de fleste sikkert kjenner sitt samarbeid på seniorsiden, men Smeby har fått beholde en treningsvillig bukett med jenter på samarbeidslaget.

– Det er en herlig gruppe jenter som kjennetegnes ved at de har et herlig pågangsmot og det er et fantastisk samhold i laget. Jentene har hatt en fantastisk utvikling de siste årene, så å komme til verdens største fotballturnering for å se hvor vi står blir spennende.

På Sveum viste jentene at de prikker formtoppen til eventyret i hovedstaden starter.

Hjemme på Stavsjø endte det målrike oppgjøret 6-6, mens de sist fredag feide hjemmelaget av banen og vant 6–2.

De humørfylte jentene i sort viser med all tydelighet viktigheten av samarbeid.

Alternativet er å måtte slå sammen ulike aldersgrupper på Stavsjø eller i Gaupen, for alene ville det neppe vært mulig å stilt lag.

– Vi vet ikke hva som skjer videre med samarbeidet, men vi får virkelig håpe at samarbeidet fortsetter. Samarbeidet viser at vi får til et fantastisk miljø som har en meget god utvikling, avslutter Smeby.

I Norway Cup skal gladjentene spille kamper mot:

Ullern, søndag på Ekeberg

Rælingen, mandag på Furuset.

Rival SK, tirsdag på Furuset.

Tekst fra Ringsaker Blad