Spenningen i toppen av 5.div fortsetter.

Postet av Ringsaker IF den 12. Aug 2017

I morgen (mandag) spiller Ringsaker borte mot Kjellmyra/Flisa og har en unik sjanse til å reise hjem med 32 poeng og avansement i serien. Serieleder Furnes tapte høstsesongens første kamp 2-3 borte mot Elverum og har 31 poeng. Kongsvinger derimot, slo Elverum 5-3 hjemme på Gjemselund og gikk dermed forbi Ringsaker på tabellen. (Kongsvinger har spilt en kamp mer enn Furnes og Ringsaker). 17.august får Furnes besøk av Kongsvinger, så her er det bare å følge med på utviklingen til de tre topplagene ⚽️⚽️⚽️

Vårsesongens møte mellom Ringsaker og Kjellmyra/Flisa endte med et forsmedelig tap hjemme for våre gutter. I Ringsaker Blad kunne vi lese følgende om kampen:

"Tross tilnærmet spill mot ett mål endte oppgjøret søndag med sesongens første bitre tap.

Bortsett fra det tidlige ledermålet, hadde Ringsaker-keeper Ken Robin Olsen en særdeles rolig dag som burvokter.

– Noen dager er sånn

Tross det enorme overtaket i banespill ble det for det meste trilling av ball sidelengs.

Unntakene var Oskar Røhnebæks gigantiske sjanse like før pause, og rutinerte Stian Larsens megasjanse på overtid.

– Da vi bommet på overtid, så skjønte jeg at det var «en av de dagene», sukket RIF-trener Berge etter det bitre nederlaget.

Etter oppgjøret var Berge tilfreds med mye av det han fikk se.

– Fotballen kan være røff til tider. Vi har ballen mye, men sliter litt med å skape de store sjansene. I dag fikk vi sett at fotballen kan være urettferdig noen ganger. Vi har et ungt lag, og da vil prestasjonene også variere en del. Vi har vel en snittalder på drøye 22 år, for vi ønsker å være en utviklingsarena for fotballspillere.

– Husker du sist RIF hadde et like ungt lag?

– Det har de vel ikke hatt, ikke som jeg er kjent med i hvert fall. Vi ønsker at spillere som vil trene for å bli bedre skal være her. Anders (Hansen journ.anm.) og jeg har vært trenere i yngre en årrekke, og vil utvikle fotballspillere.

– Så det er slutt på at RIF er det perfekte sted for fotballspillere som ønsker å avslutte en lang fotballkarriere med litt «hæpping» i Gaupen, Berge?

Helt klart. Nå har vi unge gutter med mye fotball i seg, som er gode ballspillere. Stian Larsen er rutinen og erfaringen på laget vårt med sine 30 år. Vi har sagt vi ønsker treningsvillige gutter som ønsker å utvikle seg."

-----------------------------------------------

Nyheter fra A-lagets facebookside:

VELDIG, VELDIG KJIPT!

Ken Robin som har vært en gigant for oss i mål har mest sannsynligvis røket korsbåndet. Dette er ufattelig trist og kjipt for Ken og resten av RIF.

2 SPILLERE FORSVINNER

Jamie Sagstuen og Andreas Røang forsvinner fra RIF stallen i høst på grunn av studier.

Sagstuen vil studere sport management i Molde. Røang vil studere i Ås.

To kjernekarer som selvsagt vil bli savnet. Vi takker for deres bidrag både på banen og utenfor banen. Ønsker dere lykke til videre med studier og fotball! :)

Til slutt har en fugl kvitret at Tor Torgersen gjør comeback og vil vokte buret til Ringsaker i kampen mot Kjellmyra/Flisa i morgen kl 19.30.

Vi ønsker de gule og blå en fin kamp ⚽️⚽️⚽️