Se hvor mye de lokale breddeklubbene trener!

Postet av Ringsaker IF den 26. Feb 2018

De lokale breddeklubber er godt i gang med å forberede seg til en ny sesong. Her kan du lese hva Ringsaker Blad skriver om hvor mye seniorlagene for herrer trener.

Furnes

– De trener tre ganger i uka og vi er vel for så vidt i rute. Vi vant første treningskamp mot HIL og tapte andre mot Storhamar. Vi har 3–4 kamper til før seriestart men det er ikke planlagt noe tur til Syden. På spillersiden ser det bra ut for vår del, forteller Furnes-leder, Edgar Halvorsen.

Brøttum

– Vi trener to ganger i uka. Det er dette nivået våre spillere har tid (og lyst) til å bruke på fotball. Vi burde selvsagt trent mer, men på vårt nivå skal man også ha tid til mye annet. Vi skal ikke på noen treningsleir før sesongen.

Alle brikker er ikke på plass enda. Vi har en spillertropp på kun 16 mann pr. dags dato, og når vi vet at det tilnærmet alltid kommer forfall til hver kamp, i tillegg til skader, sykdom og karantener, frykter jeg en utfordrende sesong. Og mest kritisk av alt; vi har ingen keeper! Men håpet er at det plutselig dukker opp en spiller eller tre som vil være med, aller helst en keeper, men enhver ny spiller er hjertelig velkommen, sier Ottar Randgaard.

Moelven

– Vi trener tre fellestreninger i uka, men i tillegg kommer det kamper. Så langt har vi spilt en kamp inne og en ute, men tanken er å spille fem kamper før seriestart. Slik det er nå føler jeg at vi er i rute, og Lars Bjørke blir spillende assistenttrener for oss i år, sier Moelven-trener, Geir Haga.

Nes

– Vi er langt foran det vi var på samme tid i fjor, selv om vi i helgen som var tapte 12–1 mot Blaker. Vi trener to dager i uken. Ei økt på Sveum, og ei økt i Neshallen. Selv om vi ikke har forsterket laget siden i fjor, så er vi langt foran det vi var på samme tid i fjor. Nå er det planlagt fire kamper til før seriestart, sier en optimistisk Håkon Taskerud.

– Har Nes planlagt noen treningsleir før seriestarten, Taskerud?

– Nei, eller det må i så fall bli på Silver Rock det da.

Ringsaker

– Vi trener tre fotballtreninger i uka, men i år skal vi ha to lag. Så for noen blir det fire. I tillegg kommer det treningskamper. Helga den 16. mars reiser vi til Oslo og har en helg sammen der. Vi har en komplett tropp, og flere spillere er på veg tilbake fra skade. En spiller som Erik Sigtbakken har vært ute en stund med skade, så jeg føler vi er godt i rute, sier RIF-trener, Anders Hansen.

Nybygda

– Vi trener to dager i uka. Torsdag og søndag, og skal prøve å få til tre kamper før sesongen. Vi har fått inn noen nye spillere, og med et bedre treningsgrunnlag ser det bra ut. Det er ikke planlagt noen treningsleir, men vi satser på å gjøre det bedre enn forrige sesong. I tillegg skal vi ta revansje mot Nes, sier bygda-trener, Anders Sterud.

Næroset IL

– Gutta trener to ganger i uka, og det er omtrent 20 på hver trening. Så det ser i hvert fall ut som at vi skal klare å stille lag i år, sier Tove Elisabeth Elvsveen Waagan som er kontaktpersonen hos Næroset.