Fra Kretstinget på Elverum 10. og 11.februar

Postet av Ringsaker IF den 15. Feb 2017

29 klubber var representert under Tingforhandlingene på Scandic Elgstua fredag 10. og lørdag 11. februar 2017. Åse Mørch-Reiersen og Joar Høgset var Ringsaker IFs delegater. Totalt deltok 80 gjester under årets to tingdager.
Kretstinget 2017 forløp uten kontroversielle saker på agendaen. Indre Østland Fotballkrets har nå formelt endret organisasjonsnavnet i offentlige registre, til NFF Indre Østland. Regnskapet ble godkjent av Tinget, samt at budsjett og øvrige forslag ble vedtatt som fremlagt. Protokollen vil bli lagt ut på nettsidene, så fort denne er formelt godkjent.

Kretstinget hadde i tillegg til delegater og æresmedlemmer, besøk av flere gjester. Blant gjestene var Mette Christiansen (NFFs Forbundsstyre og Valdres FK), som hilste Tinget på vegne av Forbundsstyret og orienterte også om forslagene til det forestående Forbundstinget.
Inger Lilleby Fløgum (representant fra Oppland Idrettskrets) og Dag André Nilsen (representant fra Hedmark Idrettskrets) hilste Kretstinget og kom med sine betraktninger fra talerstolen.

Utnevnelser og priser
Under Tingmiddagen ble det tradisjonen tro utdelt heder og ære. Kretsmesterdiplomer ble delt ut, samt at både klubber og enkeltpersoner ble hedret. Se oversikt over utnevnelser og priser i egen artikkel.

Faglig del
Tinget var heldige og fikk innspill fra henholdsvis Stian Aasen (Elverum Fotball) og Ketil Gjerde (Vind IL), under fagdelen på lørdag formiddag. Aasen holdt en presentasjon om hva han fokuserer på som trenerutvikler i Elverum Fotball. Gjerde fortalte om hvordan Vind IL tenker- og organiserer kompetanseutvikling i Vind IL. Begge representerer NFF Kvalitetsklubber og det er givende å se hvordan klubbene har systematisert og strukturert arbeidet sitt.