Plakat til klubbene: Pengespill-reglene enkelt forklart.

Postet av Ringsaker IF den 31. Mai 2018

I norsk fotball har man regler som på ulike på måter begrenser spillere, trenere og lederes muligheter til å delta i pengespill. Her finnes regler som forbyr spill på kamper en selv er involvert i, regler som forbyr deling av innsideinformasjon, samt regler om kampfiksing. Alle som har en rolle i norsk fotball bør kjenne til disse reglene og som et bidrag til dette vil det nå bli sendt ut en plakat til alle NFFs medlemsklubber hvor reglene i sin enkleste form blir presentert.

- Det er avgjørende at de som deltar i norske fotballkamper ikke har interesser som strider mot lagets egne interesser, samt å sikre publikums tillit til at kamper i Norge spilles på redelig vis. Vi oppfordrer derfor alle med roller i norsk fotball til å ta en kikk på plakaten, sier juridisk rådgiver i NFF, Emil Waters.

Informasjonsmateriale vedrørende NFFs pengespill-regler finnes allerede på fotball.no og plakaten er dermed ment som en liten påminnelse om noe som mange allerede er godt kjent med.

Divisjonsforeningen, Serieforeningen for Kvinnefotball, Norsk Toppfotball, Norsk Fotballtrenerforening, NISO, Lotteritilsynet og Norsk Tipping er også med på å formidle det viktige budskapet.

- Budskapet om hvor viktig det er at alle holder seg på rett side av pengespill-regelverket kan ikke gjentas for ofte og NFF er veldig glad for at fotballens interesseforeninger, samt viktige samarbeidspartnere på området som Lotteritilsynet og Norsk Tipping, ønsker bidrar til å formidle de sentrale reglene ut, sier Waters.

Klikk her for å se NFFs informasjonsmateriale om pengespillreglene