Feiret bursdagen med champagnefotball og tre poeng.

Postet av Ringsaker IF den 2. Jun 2018

Som RIF- og RB-patriot unner jeg alle RIFere å lese RB og Petter Sands dekning av lørdagens kamp mot Stange(abonnent eller ei):

(Ringsaker–Stange 5-1) I solsteiken på Gaupen Bernabeu serverte hjemmelaget og bursdagsbarnet, Stian Larsen champagnefotball etter pause.

Første omgangen var vel mer som Seidel øl, men andre omgangen er uten tvil champagnefotball, sier Larsen med et smil

Vertene trillet rundt med gjestene også i førsteomgang, men uten å omsette mulighetene i tellende resultat.

På sin første og eneste reelle sjanse før pause kontret gjestene inn ledermålet i Gaupen.

De rødkledde var kun i ledelsen i snaue ti minutter inntil Erik Sigtbakken var sikkerheten selv fra straffemerket.

Sprudlet etter pause

I andreomgang sprudlet det virkelig av hjemmelaget, og nevnte Sigtbakken førte gultrøyene i føringen etter et fantastisk forarbeid av bursdagsbarnet, Larsen.

RIF fortsette å trille ball i hatt med de rødkledde gjestene, men til forskjell fra før så omgjorde de sjansene i tellende resultat.

Klarer trenerduoen Hansen og Berge å stabilisere spille som ble vist etter pause så kommer gaupdølene til å gi Grue kamp om opprykket til døra.

– Etter en litt rusete start så ble det bra. Vi viser at RIF er på rett veg, og vi bør enkelt klare å henge med i toppen bare vi ikke roter det til på siste tredjedelen, sier Larsen fornøyd.

I tillegg til å være kanskje den viktigste brikken på årets RIF-mannskap, er også Larsen er milsluker på ski som går Birkebeiner rennet hvert år.

– Jeg må jo prøve å holde meg i form, slik at jeg kan komme på løp fra backen.

Larsen er klar på at han ikke har noen ambisjoner om å legge fotballskoene på hylla.

– Jeg har en veg å gå enda for å utfordre «Nilse» (Nils Harald Lehne journ.anm.), men jeg skal prøve å gi han konkurranse på adelskalenderen, avslutter Larsen lattermildt.

Med dagens serier inntok vertene andreplassen bak ubeseirede Grue som troner suverent på toppen.

Neste oppgjør for gultrøyene er kommende fredag borte mot Hernes som ligger på plassen bak RIF på svakere målforskjell.

Kamprapport

Ringsaker–Stange          5–1 (1–1)

Seriekamp 5. divisjon

Gaupen kg.