Furnes 2 vs Ringsaker 2 0-1 (0-0)

Postet av Ringsaker IF den 12. Sep 2018

Sha-la-la-la-la-la-la åååå Ringsaker!🎵🎶🎶

De gule og blå leverte en god prestasjon og tok en sterk borteseier mot Furnes.

Allerede fra start tar Ringsaker full kontroll over kampen og spiller tålmodig på egen - og motstanders banehalvdel. Vi skaper gode relasjoner og Furnes klarer ikke å følge med på tempoet våres og vi er veldig nære ved å gå opp i ledelsen ved flere anledninger. Thorbjørn Falch Rustand var endelig tilbake igjen - etter et lengre skademareritt og det tok ikke lang tid før han satte sitt preg i kampen. Etter ti minutter spilt i førsteomgang ble en gul og blå spiller taklet og korrekt dømt frispark et godt stykke utenfor sekstenmeteren.

Dette må bli mål, tenkte undertegnede.

Skuddet var godt og utgangen var skummel. Ballbanen var perfekt - resultatet millimeter unna en scoring.

I tverrliggeren - ned og ut. Det ryktes om at tverrliggeren rister fremdeles den dag idag.

Ringsaker fortsatte og kontrollere kampen og slipper til Furnes lite - ingenting. Men ballbesittelse vinner ikke kamper. Vi går inn til pause med en relativ kontrollert gul og blå førsteomgang.

- Furnes ga oss ikke noe, men vi ga ikke alt vi heller. Vi kan bedre, mye bedre.

Andreomgang starter med et friskt pust, elleve gule og blå med et godt kollektivt, gode enkeltspillere og klare for å vise seg fra en enda bedre side.

Vi spilte uten frykt. Uten tvil. Uten problemer. Og vi angrep med alt; kanter og backer, spisser og sentrale. Med dødballer, kanonkuler og skumle snikskyttere. Vi løp bak dem, mellom dem, over dem og rundt dem. Vi spilte dem ut - og inn fra innbytterbenken. Men ballen ville ikke inn i mål.

Måååååååål!!!

Det måtte en lang og sterk Lierhagen til, og et enda lengre løp og en rettferdig duell med Furneskeeperen før han kunne sette ballen sikkert i mål. Som sist. Som alltid.

Furnes satt fast i tåka, de hadde noen få - små - sjanser. Det hjalp imidlertid lite, for med en trygg og rolig Ken Robin Olsen i mål.

De gule og blå forsvarer seg godt mot et våkent Furnes. Alt lå til rette for seier.

Furnes yppet seg - men vi har Ken Robin Olsen.

Dommeren la til et minutt - minimum. Som ble til tre. Dommeren blåste av og vi kunne gå seirende ut av kampen!

Det var en fotballkamp som kostet. Og vi stod opp bra. Vi kriget oss til alle poengene, gjennom stor innsats og herlig vilje.

Vi vil berømme hele gjengen; spillerne - om de har spilt mye eller lite. Alle sammen. Våre gutter, vårt lag, vår klubb.

Gult og Blått tel krampa tæk øss!

Ringsakers lag: Ken Robin Olsen - Eskil Taskerud - Anders Berg - Morten Larsen - Amund Skaug Grasbakken - Oskar Røhnebæk - Øyvind Haugli - Kevin Berget - Hans Andreas Hulleberg - Andreas Dårstad - Anders Kjelsrud - Iver Lierhagen - Thorbjørn Falch Rustand - Tor Arne Krogsrud - Milos Petrovic

RIF!!!

Tekst fra guttas facebookside og bildet er fra A-lagets hjemmekamp i fjor ⚽️⚽️⚽️