Maiken til Ringsaker IFs 100-årsjubileum.

Postet av Ringsaker IF den 22. Mai 2019

Skrevet av Arnfinn Johannessen, Ringsakern

Ingen ringere enn Maiken Caspersen Falla kommer for å kaste glans over Ringsaker Idrettsforenings 100-årsjubileum. Lørdag gjester hun Gaupen Bernabeu både som deltager og medaljeutdeler til de yngste løperne i terrengløpet «Reidar Berges Æresløp».

– Vi er svært glade for at Maiken tar seg tid til å være med på jubileumsfeiringen, sier leder i Ringsaker Idrettsforening Eva Krogvig. Den populære langrennsløperen skal løpe 10 kilometeren i terrengløpet. Her vil det være klasser for de helt små til de aller største. Alle barna vil få 100-årsmedaljen sin av Maiken. Hun er en medaljegrossist med både VM – og OL-gull i sprint, og hun har også vunnet verdenscupen i sprint tre ganger.

Jubileumsdagen starter med terrengløp og fortsetter med korpsmusikk, utnevnelse av æresmedlemmer, pølsefest, servering av jubileumskake og ikke minst lokalderbyet i 4. divisjon mellom Ringsaker og Moelven.

Det blir også en rekke aktiviteter som boblefotball, putball, hoppetau, stylter og natursti.

– Vi håper mange kommer, for dette blir en aktiv markering av breddeklubbens 100 år, sier Krogvig. Hun lover også noen skikkelige overraskelser og flere vil gå hjem med mye mer enn da de kom.