KORONAVETTREGLER FOR GAUPEN STADION

Postet av Ringsaker IF - Fotball den 16. Apr 2020

Hei, kjære RIF-medlemmer!

Som dere har fått med dere, åpnes samfunnet gradvis opp igjen. For RIF betyr dette at vi kan starte opp med noen treninger, og det er de eldste som får starte først, dvs. A-laget, J17 og G15.

Vi vet at mange klubber har stengt anleggene sine for uorganisert trening. Dette har ikke vi sett på som nødvendig å gjøre, fordi vi ikke har opplevd større pågang på bana enn at det hittil har vært forsvarlig. Nå som det blir lysere og varmere kvelder og folk begynner å bli kraftig lei av isolasjon, ser vi at pågangen begynner å bli større. Det gjør det vanskeligere å overholde generelle koronavettregler. For å hindre smittespredning, og for å sørge for at vi fortsatt kan holde anlegget åpent, innfører vi nå følgende regler på Gaupen stadion:

1.Det må alltid være en voksen til stede ved uorganisert trening med barn/ungdom under 18 år. En voksen per gruppe på 4 barn.

2.Det er lov med maksimalt 5 personer i ballbingen samtidig.

3.På den store bana er det lov med maksimalt fire grupper á fem personer ved uorganisert trening. Sørg for god avstand mellom hver gruppe og innad i gruppene.

4.Dere må ta med egen ball og sørge for å rengjøre den i forkant og etterkant av bruk. Vaskemidler må medbringes selv. Klubbhuset er stengt.

5.Organisert trening har førsteprioritet på den store bana. Sjekk hjemmesida – der står det når den store bana er ledig (https://fotball.ringsaker-if.no/p/14247/gaupen-kunstgress)

6.Gjør deg kjent med og følg fotballens koronavettregler fra Norges Fotballforbund. Se vedlegg

Hvis vi fortsetter med å være flinke til å holde avstand, vil vi fortere komme tilbake til normalen.

Takk for tålmodigheten og dugnadsinnsatsen.

Hilsen styret i RIF