Foran Ringsaker I.F Jentecup 2020 og oppsummering av forrige seriekamp mot Vallset.

Postet av Erlend Arnestadsveen den 16. Okt 2020

Se Erlends forhåndsomtale av Ringsaker I.F. Jentecup 2020 og oppsummering av forrige seriekamp mot Vallset. Lørdag 17.oktober - Søndag 18.oktober arranger Ringsaker I.F Jentecup 2020. Vi gleder oss til en helg med god jentefotball!

Ringsaker klarte dessverre ikke å få med seg noen poeng i forrige serierunde borte mot Vallset i det som så mer ut som en slagmark enn en fotballkamp.

"For vi er Ringsaker. Vi er mer enn et fotballlag, mer enn en klubb. Vi er lidenskap i gule og blå drakter. Vi kriger skulder ved skulder, ofte mot mektige motstandere. Vi kan få sår, vi kan bli slått. Men vi klager aldri. Vi gir aldri opp." Foto: Ringsaker J2004

Vi visste godt hva som ventet oss i forrige serierunde borte mot Vallset. Et lag som jobber knallhardt og er vonde å møte. Kampen startet godt for vår del. Vi skapte en god del store sjanser tidlig i kampen og vi kunne fort gått opp i ledelsen ved flere anledninger. Etter 5.minutter spilt kom vårt første spillerbytte da Siri ble skadet i en duell hvor en Vallset spiller var for sen. Det resulterte i at Siri måtte kjøres direkte på legevakta med brukket nese og hjernerystelse. Vår førsteskanse er dessverre ute for resten av sesongen og vi ønsker henne en riktig god bedring.

Men vår rutinerte og gode keeper Emilie ble byttet inn og presterte en god kamp.

Emilie ble byttet inn i det femte spilleminutt og leverte en prestasjon i mål. Foto: Ringsaker J2004

Resten av første omgang fortsatte godt for våres del men vi klarte ikke å få god uttelling på våre sjanser og sette ballen i mål. Etter 37. minutter spilt fikk Vallset sin første store sjanse etter et utspark fra oss og denne utnyttet hjemmelaget godt og scoret. Likevel så falt ikke jentene sammen og vi fortsatte med det spillet vi jobber med, men dessverre klarte vi ikke å komme til de store mulighetene og hjemmelaget gikk inn til pause med en 1-0 ledelse.

Pausepraten var klar og tydelig på å få spillerne opp på det nivået vi vet at vi kan prestere på. Og det var en positiv gjeng som hadde stor tro på egne ferdigheter og viljen til å komme tilbake inn i kampen som vi har visst flere ganger tidligere denne sesongen.

Det var tydelig å se at pausepraten hjalp og vi kom godt i gang med andre omgang på Råsunda Gress. Vi vant de fleste duellene og var det beste laget etter pausen men etter fem minutter spilt fikk Vallset et frispark rett utenfor sekstenmeteren nede ved hjørneflagget. Hjemmelaget var effektive og det påfølgende frisparket ble satt i lengste hjørne og det ble nok en kalddusj for oss. For et lag i motgang var dette det verste som kunne skje. Men likevel så fortsatte vi å kjøre på og noen minutter senere satt utligningen. Etter 48.minutter spilt scoret Dina Zhu Sjøli sitt første mål for oss i gult og blått da hun vant ballen gunstig, dro av seg et par motspillere og plasserte ballen i lengste hjørnet utagbart for keeper. Det var en deilig følelse fra benken og det var godt å kunne se lagvenninnenes enorme glede av å se Dinas scoring.

Dina Zhu Sjøli scoret sitt første mål i gult og blått da hun vant ballen gunstig, dro av seg et par motspillere og plasserte ballen i lengste hjørnet utagbart for keeper. Foto: Ringsaker J2004

I minuttene etterpå kom vi flere ganger nære store sjanser, både med Mimi som ble spilt nydelig gjennom men avslutningen ble satt på utsiden av stolpen. Etter 63.minutter spilt hadde Hanna en enorm sjanse til å score etter et innlegg fra Kristine etter flott spill. De siste minuttene av kampen ble det mye kjemping og det var ingen av lagene som klarte å holde oppe det gode spillet. Etter 70.minutter scoret hjemmelaget fra en corner der vi ikke fulgte med og en Vallset spiller fikk gå upresset og kunne sette ballen i mål fra fem meter.

I minuttene som fulgte så fortsatte vi å kjøre på fremover og tok stor risiko i vårt eget spill men vi klarte aldri å produsere de helt store sjansene på slutten, og det endte med tap 1-3.

De første 35.minuttene av kampen er vi det beste laget i kampen, likevel ledet hjemmelaget 1-0 til pause. Vi blir hardt straffet på de få feilene vi gjør bakerst i banen. Men likevel er det mye som gleder, og det er at vi i de siste tre kampene nå har funnet tilbake til eget spill. Det er mye positivt å ta med seg fra denne kampen, og mye å forbedre. Vi skal fortsette å jobbe hardt for å utvikle oss og bli gode nok i eget spill.

Vi har brukt den siste treningsuken godt på å forbedre eget spill. Spesielt med det som skjer inne i begge boksene. Vi gleder oss enormt mye til helgens kamper, og jeg er overbevist om at den første seieren nærmer seg. Første mulighet er Ringsaker Jentecup 2020 hvor vi åpner med semifinale Kl.12.00 mot Roterud på lørdag!

Ringsaker Jentecup 2020 17. - 18.oktober. Vi gleder oss til en helg med god jentefotball. Foto: Ringsaker J2004

God kamp!

Gult og Blått tel krampa tæk øss!