Nyhetsbrev fra NFF Indre Østland.

Postet av Ringsaker IF den 20. Des 2021

God jul og godt nyttår!

2021 har vært nok et utfordrende år, men dere har holdt motet oppe og gjort deres ytterste for å holde aktiviteten i gang for barn, ungdom og voksne i deres klubb og i kretsen. Vi er imponert over innsatsen til hver og en av dere!

Våren med sine restriksjoner omkring aktivitet på tvers av kommuner var utfordrende i vår krets, så gleden var ekstra stor da disse kunne oppheves og vi igjen kunne spille kamper mot andre lag både i kretsen og nasjonalt – uansett alder, nivå og bosted. Nå er situasjonen igjen slik at vi står i en alvorlig smittesituasjon, og nye restriksjoner ble innført denne uken. Hva som til enhver tid er gjeldende i fotballen, kan dere følge med på våre nettsider www.fotball.no. Vi håper situasjonen bedrer seg raskt, og vi planlegger for at 2022 blir en normalsesong – med en kampsesong slik vi kjenner den.

Tilbake i toppen på herresiden

Det har vært et gledelig år i toppfotballen på herresiden, hvor vi igjen har ett lag på øverste nivå etter HamKams opprykk til Eliteserien. Kongsvinger rykket også opp igjen i OBOS-ligaen, Raufoss beholdt plassen der, SK Gjøvik-Lyn rykket opp til Post Nord-ligaen og Lillehammer FK rykket opp i Norsk Tipping-ligaen. Gratulerer så mye til dere alle!

På kvinnesiden var Lillehammer KFKs opprykk til 2. div kvinner et lysglimt, før vi dessverre går inn i et 2022 uten lag i toppfotballen for første gang på mange år. Vi håper kommende sesong blir spennende og byr på flere gledesscener også for kretsens lag på kvinnesiden.

Fair play – også på bortebane!

Vi har vært gjennom en høstsesong med unormalt mange uheldige hendelser på våre fotballbaner. Episoder med masseansamlinger, vold, hets og trusler hører ikke hjemme på våre fotballbaner – hverken i topp eller bredde, blant barn, ungdom eller voksne. Dette må vi sammen ta tak i inn mot neste sesong. Vi er i ferd med å etablere et Fair Play-sertifikat for klubbene i kretsen, og det vil bli gjennomført arrangementer og fagsamlinger om fair play gjennom vinteren.

Det har ellers de siste årene, og denne høsten, vært en tendens og utfordring knyttet til kamper i noen av sonene i kretsen, hvor lag velger ikke å reise til kamper som skal pilles der på grunn av lange avstander. Flotte kamparrangementer har dessverre ikke blitt gjennomført, og barn og unge i disse klubbene har ikke fått spille flere av sine hjemmekamper. De har på samme måte som enhver annen stor glede av, og rett til å spille kamper på sin hjemmebane. Dette vil bli fulgt tett i året som kommer, og vi håper man også tenker Fair Play og gjennomfører alle oppsatte kamper – uavhengig av reiseavstand.

Kretstinget for 2021 med stor Fotballgalla i februar

Kretstinget er NFF Indre Østlands høyeste myndighet, og vi håper flest mulig av klubbene våre deltar her og benytter stemmeretten. Forslag til Kretstinget kan fremmes av Kretsstyret, kretsens klubber og komiteer. Forslag med motivering, som ønskes behandlet må være innsendt senest 4 uker før tinget avholdes, det vil si innen 21. januar 2022.

Tinget arrangeres etter planen 18. og 19. februar på Victoria Hotell i Hamar. Her blir også den årlige Fotballgallaen arrangert, og vi gleder oss til å dele ut priser til noen av klubbenes hederspersoner. Disse finnes det flere av i enhver klubb, så benytt sjansen til å nominere kandidater fra din klubb. Nomineringsskjemaet finner dere på våre hjemmesider, og nomineringen til Årets klubbsjel, Årets medspiller, Årets klubb for jenter og Honorært lederstipend, er åpen frem til 5. januar 2022:  https://www.fotball.no/kretser/indre-ostland/om-kretsen/fotballgallaen/

Påmeldingsfrister for sesongen 2022

Divisjon/ årsklasse

Dato for påmelding

6. div menn

4. div kvinner og kvinner 7er

G14-G19

15.01.2022

J15-J19

15.01.2022

G13

J13-J14

01.02.2022

Barnefotball (2010 og yngre)

09.03.2022

6-åringer jenter og gutter

06.04.2022

Frivillighetens år 2022

Året som kommer er frivillighetens år, og det vil bli markert gjennom sesongen. Vi vil blant annet arrangere temakveld om frivillighet, samt at kretsstyret og NFF vil ha økt fokus på frivilligheten.

Benytt vinteren til påfyll av kompetanse

Vi går inn i en spennende kursvinter hvor det blir mange muligheter til å fylle på sin kompetanse, både digitalt og forhåpentligvis fysisk. Følg med på våre nettsider og i sosiale medier for å se når det kommer aktuelle kurs og arrangementer for deg.

Vi kommer også til å gjenta suksessen fra forrige vinter med temakvelder på Teams gjennom vinteren med aktuelle fagtemaer. Og vil også blant annet arrangere kurs for lagledere – Fiks det i FIKS.

Vi ønsker dere alle en fredfull jul og et godt nytt fotballår!

Copyright © 2021 NFF Indre Østland, All rights reserved.

Want to change how you receive these emails?
You can update your preferences or unsubscribe from this list.

Email Marketing Powered by Mailchimp