Hamar IL vs Ringsaker/Nes 3 - 2

Postet av Ringsaker IF den 28. Aug 2015

I RB kan vi lese følgende om kampen mot Hamar IL:

Etter den kruttsterke seieren borte mot Storhamar, har det gått den vegen høna sparker for Ringsaker/Nes.

– Interessante spillere

Borte mot bunnlaget HIL, så det ut til å bli en ventet seier til bortelaget, da Joakim Botten Nyhus sendte bortelaget i føringen.

Det virket som regnet var en katalysator for kjeftamentet, for stort sett alt og alle fikk høre det av de svartkledde gjestene.

– Jeg har aldri hørt maken til surving, sier HIL-kapteinen.

Trener Tom Evensen var mer oppgitt enn forbannet etter oppgjøret. Til RB-sporten kom det ingen tirade fra Evensen.

– Vi spiller oss selv inn i en kjempespennende høstsesong. Gutta viser klart at de ikke vil havne midt på tabellen, uten noe å spille for. Da er det bedre at vi spiller oss ordentlig ned i sumpa, slik at vi har noe å spille for. Det er en interessant spillergruppe dette. Her kan vi parkere sesongen, men i stedet velger de å sørge for at alle lagene bak får kontakt med oss.

– Hvordan skal dere komme dere ut av blindgaten, Evensen?

– Nå møter vi noen gode lag igjen, og det er tydelig at det å møte lag under oss på tabellen ikke pirrer oss. Herlig interessant gjeng dette, sier en lettere sarkastisk trener.

Fryktet dette lenge

Dessverre var ikke hjemmeseieren noe ran, for reduseringen satte Nyhus inn på straffe i kampens siste minutt. I tillegg misbrukte begge lag enorme sjanser på Børstad.

– Jeg har sagt det til deg flere ganger, at vi har prestert på et kunstig høyt nivå tidligere. I tillegg fryktet jeg sommerpausen vi hadde, avslutter Evensen.

Neste oppgjør for Ringsaker/Nes er hjemme mot Fron neste fredag.

Kampfakta

Seriekamp 4. div. avd. 1

Hamar IL – Ringsaker/Nes 3–2 (0–1)

Mål: Joakim Botten Nyhus (18 min) 1–1 (63 min) 2–1 (70 min) 3–1 (72 min) 3–2 Joakim Botten Nyhus – straffe (90 min)