Ringsaker/Nes - Fart 4 - 6

Postet av Ringsaker IF den 14. Mai 2016

Sjansesløseri og billige baklengsmål resulterte i nok et tap for Ringsaker/Nes, da de møtte Fart på Stavsjø Stadion. Svarttrøyene hadde absolutt fortjent poeng.Og de ledet 2-0.

Etter en god serieåpning mot Dombås har ikke Ringsaker/Nes innfridd. På fire kamper står de med kun 3 poeng, noe som i hovedsak skyldes udyktighet foran mål.

Det var en jevn kamp mellom Ringsaker/Nes og Fart, der begge lag produserte mange sjanser. Forskjellen mellom lagene var imidlertid at Fart satte sjansene sine og hadde marginene på sin side.

Til tross for at hjemmelaget sløste med sjanser, var det mye positivt å ta med videre fra kampen. Innsatsen og viljen gutta legger ned, er det ingen som kan ta fra dem.

Drømmestart

Det var hjemmelaget som startet best, og produserte flest sjanser. Etter 16 minutter fikk Ringsaker/ Nes lønn for strevet. Sondre Bjørke fikk en fin gjennombruddspasning, og alene med keeper gjorde han ingen feil, og sikret ledelsen for hjemmelaget.

Bare to minutter senere doblet Ringsaker/Nes ledelsen, etter en flott enkeltprestasjon av Torbjørn Falch Rustand på høyresiden. Etter å ha driblet av to spillere, plasserte han ballen elegant over en sjanseløs Fart-keeper.

Dermed fikk Ringsaker/ Nes en drømmestart på kampen, og alt så ut til å gå hjemmelagets vei. Men 27 minutter ut i kampen utlignet Fart etter en stuss over keeper Markus Midteng Skaug.

Etter dette målet raknet det for svarttrøyene. I løpet av 10 minutter scoret Fart tre mål til. Men hjemmelaget ga ikke opp, og fortsatte å produsere sjanser. Det virket derfor urettferdig da Fart scoret sitt femte mål rett før pause.

Flere sjanser

Etter pause virket det som Tom Evensen hadde sagt noen kloke ord til gutta, for det var hjemmelaget som startet opp best. Men 10 minutter ut i andreomgang scoret Fart nok en gang. Det så derfor håpløst ut, men Ringsaker/Nes jobbet seg tilbake i kampen, og spiss Tor Arne Krogsrud skapte spenning i kampen med sin redusering.

Ikke lenge etter utlignet Vegard Hjemli til 4-6 med et langskudd fra midtbanen. Ringsaker/ Nes produserte flere sjanser. Falch Rustad var et stadig uromoment, og kunne avgjort kampen alene. Men det var verken dagen til Rustad eller resten av laget. Dermed endte kampen 4-6 til Fart.

-Merkelig kamp

Hovedtrener Tom Evensen hadde delte meninger om hjemmelagets prestasjon.

– Selve kampen er noe av det merkeligste jeg har sett. Det er utrolig at vi presterer å slippe inn seks baklengsmål, og jeg er heller ikke fornøyd med at vi ikke setter sjansene våre. Vi hadde tre punkter på tavla det i dag, og det var vilje, struktur og stolthet. Det var definitivt mye vilje og stolthet, men vi har en del å jobbe med når det gjelder struktur. Hjemmekamper bør være tre poeng, fastslår Evensen til RB.

Evensen er imidlertid fornøyd med mye, og mener at baklengsmålene er det lett å gjøre noe med.

Han ser optimistisk på resten av serien, til tross for at de ikke har hatt den beste serieåpningen så langt.

– Det snur i fotball, så det er viktig å ha trua, konkluderer Evensen.

Kampfakta

Ringsaker/Nes – Fart 4-6

Mål: 1-0 Sondre Bjørkli (17. min) 2-0 Torbjørn Falch Rustad (19. min) 2-1 (23. min) 2-2 (30. min) 2-3 (31. min) 2-4 (33. min) 2-5 (44. min) 2-6 (55. min) 3-6 Tor Arne Krogsrud (67. min) 4-6 Vegard Hjemli Nyvoll (76. min)

Seriekamp herrer 4. div. avd. 1

Stavsjø stadion

Ringsakers lag: Markus M. Skaug – Stian Larsen, Håvard Haugom, Pioter Kobierski, Ståle Bakke – Torbjørn Falch Rustand, Lars Christoffersen, Oskar Røhnebæk, Sondre Bjørke, Vegard Hjemli Nyvoll – Tor Arne Krogsrud.