Lillehammer 2 vs Ringsaker/Nes 5-1

Postet av Ringsaker IF den 25. Mai 2016

For Ringsaker/Nes var besøket på Stampesletta et viktig oppgjør for å snu elendigheten. Tirsdag var første mulighet siden seieren i serieåpningen mot Dombås (vant 3-0) for tre sårt tiltrengte poeng. Etter åpningsoppgjøret har det blitt tre poengløse kamper for Ringsaker/Nes.

Sliter offensivt

Oppgjøret første sjanse var av det store slaget, da vertene fikk avslutte fra 4,7 meter. Heldigvis var avslutningen av den mindre presise sorten.

Kampen startet sjansefattig, men da vertene ble redusert til ti mann etter et kvarter, fikk gjestene en gylden mulighet. Årsaken til det røde kortet var en god gammel springskalle.

Selv om gjestene styrte oppgjøret etter utvisningen, var det hjemmelaget som grep en overgang på en fortreffelig måte og tok føringen.

Ringsaker/Nes sitt store problem er uten tvil den offensive delen av spillet.

For et stort overtall i ballinnehav resulterte uten målsjansen den første halvtimen.

Kommunikasjonsproblemer i de bakre rekker hos Ringsaker-Nes sørget for at hjemmelaget vakkert kunne doble ledelsen på Stampesletta.

Bortsett fra fem gode minutter i starten av andreomgang, bør den omgangen glemmes snarest mulig.

Kampfakta

Lillehammer 2 – Ringsaker/Nes 5–1 (1–0)

Seriekamp 4. div.

Stampesletta