Ringsaker/Nes - Vang 6-3

Postet av Ringsaker IF den 10. Jun 2016

Bunnkampen i Gaupen startet svært positivt for Ringsaker/Nes og de siste minuttene ble et målshow uten like

Fra trist til vilt

Ringsaker/Nes produserte sjanser på løpende bånd, og det var meget fortjent da Vegard Hjemli Nyvoll vakker flikket vertene i føringen.

Tempoet og intensiteten i oppgjøret sank utover i omgangen, og det var slik kampen utviklet seg ikke et ran at Vang utlignet.

Resten av førsteomgangen ble mest en stillingskrig uten de store sjansene.

Drøye ti minutter etter hvilen tok ringreven Lars Christoffersen saken i egne hender, og vakkert sendte lærkula over en Vang-keeper som ikke var forbedret på den varianten.

I det 68. minuttene gikk gjestene opp i føringen, mot et hjemmelag som slet med å spille seg til de opplagte målsjansene.

Alt så ut til å ende meg vertenes sjuende strake kamp uten poeng, inntil Vegard H. Nyvoll nok en gang tok ansvar. En corner fra spillende trener Tom Evensen, ble sendt inn til utligning.

Derfra og ut dreide alt seg om de svartkledde vertene.

Kun minuttet etter var innbytter Peder Kise Halvorsen rutinert og sterk, da han dro seg forbi hjemmelagets midtstopper (se bildet over) og satte inn 4–3.

Minuttet før slutt var samme mann på farten, og minuttet deretter fastsatte Stian Larsen resultatet til 6–3.

Etter hjemmelagets første seier på sju forsøk, var spillende trener Tom Evensen fornøyd med seieren.

– Det er vel få lag i kretsen som trengte disse tre poengene mer enn oss. Vi merke utover i kampen at Vang var kjørte, så jeg var trygg på at vi skulle dra i land dette. Vi har jobbet med det mentale, og du ser at vi står bedre nå enn tidligere.

I neste oppgjør venter det er realt lokaloppgjør, da Moelven tar imot Ringsaker/Nes.

– Vi møter nordre Ringsakers stolthet i neste kamp, og vi er massive underdogs i den kampen. Alt annet enn en storseier til Moelven vil være en skandale, sier en smilende Evensen.

Kampfakta

Ringsaker/Nes – Vang FL 6–3 (1–1)

Seriekamp 4. Divisjon avd. 01

Gaupen kunstgress