Ringsaker/Nes - Storhamar 1 - 4

Postet av Ringsaker IF den 6. Aug 2016

Kontroversielt tap på Stavsjø

Svært kontroversielle avgjørelser fratok Ringsaker-Nes muligheten til poeng på Stavsjø.

Et svært ungt Ringsaker-Nes var klart best, og ledet fortjent 1–0 til pause.

I tillegg til Amund Grasbakken sin straffescoring, styrte han et frispark i stolperoten, mens de tabelledende gjestene skapte fint lite foran hjemmelagets keeper.

– Skriv hva du så

Etter pause kom hendelsene på løpende bånd, og enkelte av dem var rett og slett utslagsgivende på resultatet.

– Jeg kan ikke si det jeg tenker, men du kan jo skrive hva som skjer. Det er noen absurde hendelser, sier en svært irritert Tom Evensen.

Den første situasjonen han siktet til var gjestenes utligning.

En ball blir slått inn i bakrommet, og linjemann vinker offside. I samme situasjon blir en fra gjestenes lag hindret, mens en annen setter ballen i mål. Etter å ha snakket med sin linjedommer, velger dommer Anders Edvardsen å blåse straffe til gjestene.

Omdiskutert situasjon nummer to kommer da Storhamar får tildelt noe som ser ut som et svært billig frispark. Frisparket blir slått rett inn til 2–1.

At hjemmelaget slipper inn to mål på slutten, er en følge av at trener Evensen kaster alt av mannskap fram for å utligne.

Evensen føler også at resultatet lyver.

– Det som er litt synd, er at de som bare leser resultatet, men ikke ser kampen. De tenker helt sikkert at ja ja, nok et blekt Ringsaker-Nes resultat, men faktum er at vi med halve stallen borte gjør en av vår beste kamper for sesongen. Det sier det meste når jeg må ringe tre foreldre for å spørre om sønnene får være lenge opp. Gutta spiller i dag med stort hjerte, og får dessverre ikke som fortjent.

Neste oppgjør er neste helg mot Fron borte.

Kampfakta

Ringsaker/Nes–Storhamar 1–4 (1–0)

4. divisjon

Stavsjø stadion